10. JÚN 2014

Tlačová správa
Na hornej Orave je hotových len niekoľko úsekov rýchlostnej cesty R3, ostáva dobudovať ešte približne 20 kilometrov. V roku 2007 bola vybudovaná časť cesty, ktorá obchádza Oravský Podzámok a Hornú Lehotu a v roku 2010 sa podarilo dokončiť obchvat Trstenej. NDS prednedávnom avizovala začiatok výstavby päťkilometrového úseku z Tvrdošína do Nižnej na Orave. „V tomto roku chceme začať s tendrom na zhotoviteľa stavby, a v budúcom roku by sa malo začať s výstavbou tohto úseku. Ďalšie dva úseky sú momentálne pripravené v štádiu dokumentácie pre územné rozhodnutie,“ informoval o aktuálnej situácii generálny riaditeľ NDS Milan Gajdoš. Kameňom úrazu sú však stále financie. NDS bude hľadať zdroje financovania, či už z fondov Európskej únie alebo z iných zdrojov. „Orava skrýva veľký potenciál nielen v oblasti cestovného ruchu, ale i v oblasti ekonomického rozvoja. Aby sa sem podarilo dotiahnuť zahraničných investorov, je potrebné mať vybudované kvalitné cesty,“ zhodnotil žilinský župan Juraj Blanár, ktorý podobné spoločné rokovania s predstaviteľmi dotknutých samospráv víta. „Je dôležité, aby sme vzájomne komunikovali a nedohadovali sa cez médiá alebo petície. Máme skúsenosti, že podobné stretnutia môžu viesť k riešeniu čiastkových problémov v katastroch obcí, na čom má eminentný záujem i Žilinský samosprávny kraj,“ dodal župan. Problémy oravských starostov by mohla čiastočne v blízkej budúcnosti vyriešiť i diaľnica D3, ktorá bude súvisle spájať Žilinu s priemyselnými centrami v Poľsku. Predseda Žilinskej župy zároveň prisľúbil, že spoločne so starostami osloví ministra dopravy Poľskej republiky a rovnako i maršálka Malopoľského vojvodstva, aby spoločne urýchlili cestné prepojenie Slovenska a Poľskej republiky.
R3 by mala po dokončení viesť od hraníc s Poľskom cez Trstenú, Tvrdošín smerom na Dolný Kubín až po križovatku s diaľnicou D1 neďaleko Ľubochne.
riaditeľ
odbor informácií a zahraničných vzťahov